یک هاردکور زیبا و دنیایی از چالش | بررسی نسخه دموی بازی Code Vein

کمپانی باندای نامکو با کمک آقای میازاکی و فرام سافتور کاری کردند که بعد از سال ها فاصله گرفتن از بازی های مرگبار و بسیار سخت که اشک در می آوردند و عادت کردن به بازی های بیش از حد ساده و کاور گرفتن و پر شدن کل خط سلامتی، طی دو نسل اخیر دوباره بازی های سخت و هاردکور زنده شوند و تازه از این هم فراتر رفتند و کاری کردند که “اکشن نقش آفرینی هاردکور با روح سری سولز”، برای خود تبدیل به یک زیر ژانر و زیرشاخه خاص شود که طرفدارانش هر بازی را با این مشخصات ببینند بدوند دنبالش! جدا از بازی هایی که این عناوین را کپی کرده اند، خیلی از عناوین هم ساخته شده اند که از سری سولز الهام گرفته اند ولی فقط در همین حد الهام و الگو گرفتن باقی مانده است زیرا  کاملا شخصیت خاص و منحصر به فرد خود را داشته اند مثل بازی های Nioh و Surge و Lords of the Fallen و چند بازی دیگر.

بررسی-نسخه-دموی-بازی-Code-Vein

قطعا جالب است که ناشر و صاحب امتیاز همین سری سولز که همه از آن الگو گرفته اند خودش بیاید و یک بازی بسازد با حال و هوایی کاملا متفاوت با الهام گرفتن مستقیم از فرنچایز مشهور خودش! بله این اتفاقی است که در مورد بازی Code Vein رخ داده است و این بازی از همان زمان معرفی با نمایش های عالی خود قطعا هر طرفدار اکشن نقش آفرینی هاردکور و هر طرفدار سری سولز را به سمت خود جذب کرد. تا قبل از این با وجود انتشار چندین تریلر، اطلاعات خیلی گسترده و جامعی از Code Vein و بخش داستان آن و … منتشر نشده بود، اما اخیرا  و طی یک تست ۴ روزه تحت نام Network Test، نسخه ای دمویی از این بازی به صورت closed Beta در اختیار ما قرار گرفت تا آن را تجربه کرده و شما را از خصوصیات آن آگاه نماییم.

در ابتدای بازی باید شخصیت خود را از نظر ظاهری بسازید که مثل همیشه در بازی های ژاپنی، سازندگان در این بخش بسیار خوش سلیقه هستند و امکان خلق تعداد خیلی خیلی زیادی از شخصیت های آماده یا شخصیت هایی که تک تک بخش هایشان را خودتان می سازید، برای شما فراهم کرده اند  

این نسخه که با نام Code Vein:Network Test Edition در اختیار ما قرار گرفت شامل یک مرحله اصلی از بازی تا باس فایت آن مرحله است و همچنین یکی از سیاهچال های مرگبار بازی که چیزی شبیه به سیاهچال های بلادبورن هستند را نیز برای شما باز می کند تا به صورت کوآپ یا به تنهایی فقط با حضور یک شخصیت با هوش مصنوعی بتوانیم آن را تجربه کنیم و وضعیت و کیفیت بازی آنلاین و کوآپ ان را از نظر فنی و محتوا مورد بررسی قرار دهیم. Code Vein عنوانی است که طرفداران سولز قطعا منتظر و چشم به راه آن هستند. همان طور که قبلا هم گفته ام انگار که سری عناوین سولز کاری با ما کرده اند که وقتی که خودشان هم نیستند ما هر سال به مانند معتادان به دنبال یک بازی شبیه سولز بگردیم!!

انصافا شخصیت هایی که می توانید بسازید از نظر ظاهری باحال هستند و می شود کلی شخصیت خوش تیپ و جذاب خلق کرد آن هم با تعداد خیلی خیلی خیلی زیادی قابلیت شخصی سازی

خوشبختانه سازندگان هم هوایمان را دارند و معمولا سالی یکی دو بازی برای رفع اعتیاد ما به سولز می سازند! چه چیزی هم بهتر از یک بازی کاملا الهام گرفته از سولز آن هم توسط ناشر خود سری Dark Souls. در این مطلب قصد داریم تا تمامی اطلاعاتی که از تجربه نسخه دموی این عنوان به دست آوردیم را در قالب “بررسی نسخه دموی بازی Code Vein” در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا هر چه بیشتر با کلیت این عنوان و المان های مختلف آن آشنا شوید و متوجه شوید که آیا اصلا به این بازی علاقه ای دارید که اخبار آن را دنبال کنید و مورد توجهتان قرار بگیرد یا خیر. پس اگر قصد دارید تا بیشتر در مورد Code Vein بدانید با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیم اسکن در ادامه مطلب “بررسی نسخه دموی بازی Code Vein” همراه شوید.

در داستان بازی همه چیز حول محور خون می چرخد که نیاز اصلی Revenan ها است و آنها یاد گرفته اند که نیاز خود را به غیر از خون انسان از یک منبع دیگر تامین کنند که البته به نظر می رسد خیلی کمیاب است. این منابع یک درخت سفید رنگ هستند که وقتی یک قطره از خون Revenan ها روی انها بچکد انگار بارور شده و یک میوه می دهند که مثل یک بسته خون کوچک است.

بازی Code Vein که عنوانی است در ژانر Action RPG و در دنیایی انیمه مانند و آخرالزمانی رخ می دهد، توسط Bandai Namco در حال توسعه و ساخت است و قرار است تا سال ۲۰۱۹ توسط همین کمپانی برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردد. تا پیش از این نسخه دمو هم Code Vein با تریلرها و نمایش های عالی و هیجان انگیز خود تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۹ میلادی مخصوصا برای علاقمندان سری سولز و بلادبورن و بازی های هاردکور شده بود و در مقاله مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۹ و ۱۳۹۸ هم به آن اشاره کردیم، ولی اکنون بعد از تجربه نسخه دموی این بازی باید بگویم هر کس که نسخه را تجربه کرده است حالا انتظارش چندین برابر شده است و راستش را بخواهید خودم هم فکر نمی کردم این بازی دیگر این قدر گیرا و جذاب و هاردکور و عمیق باشد. وقتی که دارک سولز نداریم چه چیزی از این بهتر که لااقل ناشر همان بازی یک عنوان اکشن نقش آفرینی هادکور و شبیه به بازی های سولز بورن را به ما هدیه دهد.

با توجه به این که در همین نسخه دموی کوتاه چندین شخصیت را می بینیم و کلی با آنها حرف می زنیم، به نظر می رسد که در کل بازی تعداد خیلی بیشتری هم شخصیت های مختلف را شاهد باشیم که می توانیم با آنها تعامل کنیم و برخی از آنها می توانند مبارز همراه ما هم باشند و برخی دیگر هم فقط در داستان نقش های جزیی یا پر اهمیت دارند

در حقیقت کمپانی ژاپنی باندای نامکو که یکی از برترین فرنچایزهای اکشن نقش آفرینی غربی در تاریخ بازی های ویدئویی یعنی دارک سولز را در اختیار دارد، حالا سعی کرده است تا همان سبک و سیاق گیم پلی و المان های هاردکور و چالش برانگیز سری سولز را به دل یک بازی با حال و هوای ژاپنی تر از نظر گرافیکی ببرد (شبیه به کاری که در بازیNioh شاهد بودیم) که طراحی هایش بیشتر حالت انیمه گونه در دنیایی مدرن داشته و سبک و سیاق طراحی شخصیت ها و محیط هایش شباهت زیادی به دیگر فرنچایز این کمپانی یعنی God Eater دارند. در واقع Code Vein را بعد از تجربه کردن چند ساعت آن، از نظر کلیت بازی باید این طور تعریف کنم: “یک اکشن نقش آفرینی هاردکور با المان های عمیق گیم پلی دارک سولز، سیاهچال های بلادبورن و گرافیک انیمه گونه ژاپنی شبیه به سری God Eater البته با طراحی هایی خیلی خیلی زیباتر و تاریک تر.” این دقیقا می شود تعریف من از این بازی بعد از تجربه چند ساعته نسخه دموی آن.

برای آموزش حملات و حرکات و قدرت ها در بازی، در همان ابتدای بازی و بعد از ساخت شخصیت، شما وارد یک بخش آموزشی می شوید که در اینجا نوع کنترل شخصیت و آموزش فنون مختلف و تغییر کلاس و استفاده از گیفت ها و .. را خیلی کوتاه و کارآمد یاد می گیرید تا برای کسانی که اصلا آشنایی با این نوع گیم پلی ندارند، کار راحت تر شود.

در داستان بازی همه چیز حول محور خون می چرخد که نیاز اصلی Revenan ها است و آنها یاد گرفته اند که نیاز خود را به غیر از خون انسان از یک منبع دیگر تامین کنند که البته به نظر می رسد خیلی کمیاب است. این منابع یک درخت سفید رنگ هستند که وقتی یک قطره از خون Revenan ها روی آن ها بچکد انگار بارور شده و یک میوه می دهند که مثل یک بسته خون کوچک است. شخصیت اصلی و همراهش که یک دختر زیباست در حالی به هوش می آیند که هیچ چیزی به خاطر ندارند و البته بعدا می فهمید که گویا همه Revenan طی روندی بخش هایی از حافظه خود را از دست می دهند. در مرحله ای که در نسخه دمو قرار دارد شاهد هستیم که گویا این Revenan ها تحت نظارت و رهبری یک گروه خشن و ظالم هستند که با آنها خیلی بد و مانند اشیا رفتار می کنند و فرمانده شان بسیار شخصیت منفی به نظر می رسد.

 از شکست باس نخست یک سنگ قرمز باقی مانده که لوییس به شما می گوید به آن نزدیک نشوید و به زمزمه هایش گوش ندهید و دست به آن نزنید زیرا همین است که ما را آلوده می کند، ولی شخصیت اصلی بازی ناخود آگاه آن را بر می دارد و در دست می گیرد و در عین ناباوری گویا می تواند آن را کنترل کند. با این کار هر ۳ شخصیت به یک حالت رویا مانند می روند که گویی بخش هایی از حافظه الیور یا همان باسی است که کشتید و در ابتدا دوستتان بود.

او کلی از این Revenan ها را مجبور می کند که بروند درون سیاهچال های مخوف و پر از شیاطین مختلف تا بتوانند درخت های خون پیدا کنند و وقتی به درون این غارها و مناطق زیرزمینی که ترکیب از محیط مدرن و سیاهچال های کلاسیک هستند می روید، کلی از جنازه های Revenan های مختلف را می بینید. تازه ممکن است در برخورد یا یک فاکتور خطرناک برای Revenan ها که یک سنگ خاص است، آنها آلوده شوند و وقتی این اتفاق بیافتد آنها چشم هایشان قرمز شده و کنترل خود را کاملا از دست می دهند و مثل یک زامبی می شوند که البته خیلی خیلی قوی تر از زامبی ها هستند و می توانند به هیولاهایی چند برابر اندازه خودشان هم تبدیل شوند. در واقع باس اول بازی که در این نسخه دمو قرار دارد همان همراه شماست که بخشی از مرحله را با کمک او می روید و بعد آلوده می شود و در پایان آن مرحله به عنوان باس که نصف مبارزه خودش است و نصف دوم مبارزه تغییر می کند و یک هیولای بزرگ می شود، روبروی شما ظاهر شده و باید شکستش دهید.

وقتی به درون غارها و مناطق زیرزمینی که ترکیبی از محیط مدرن و سیاهچال های کلاسیک هستند می روید، کلی از جنازه های Revenan های مختلف را می بینید.

سپس با شخصیتی به نام لوییس آشنا می شوید که یک Revenan و البته یک دانشمند است که در مورد Revenan ها تحقیق هم می کند. از شکست باس یک سنگ قرمز باقی مانده که لوییس به شما می گوید به آن نزدیک نشوید و به زمزمه هایش گوش ندهید و دست به آن نزنید زیرا همین است که ما را آلوده می کند، ولی شخصیت اصلی بازی ناخود آگاه آن را بر می دارد و در دست می گیرد و در عین ناباوری گویا می تواند آن را کنترل کند. با این کار هر ۳ شخصیت به یک حالت رویا مانند می روند که گویی بخش هایی از حافظه الیور یا همان باسی است که کشتید و در ابتدا دوستتان بود. بعد از این اتفاق و بیرون آمدن از این حالت رویا، لوییس شما را می برد به یک ساختمان که به نظر می رسد هاب اصلی بازی باشد زیرا آنجا با شخصیت های مختلف حرف می زنید و خرید و فروش می کنید و داستان را پیش می برید.

همه فعالیت ها و حملات و مبارزاتی که در بازی انجام می دهید بر اساس کلاس های مختلف بازی در دسترس شما قرار می گیرد که این کلاس ها بر اساس بخشی به نام Blood Core ها تعریف شده اند و مثلا Blood Core ی داریم که نامش Ranger است یا Blood Core کلاس Fighter  و کلی کلاس دیگر که تعدادشان خیلی زیاد است. تازه بهترین نکته هم اینجاست که می توانید هر وقت می خواهید بین اینها سوییچ کنید و Blood Core خود را عوض کنید. هر کدام از این Blood Core ها یا کلاس ها، قابلیت های ویژه خود یا همان Gift های خاص خود را دارا هستند که برخی Passive و برخی Active هستند. این Gift ها قابل شخصی سازی و ارتقا دادن هستند که این موضوع به سبک و استایل بازی شما بستگی دارد و می توانید شخصیت و قدرت های خود را در جهتی که مناسب تر برای سبک بازی کردنتان است سوق دهید.

در اینجا دیگر بخش داستانی این نسخه تمام می شود و باید شاهد  ادامه داستان در بازی اصلی باشیم که به نظر می رسد داستان خیلی باحالی باشد زیرا هم مرموز است و هم کلی شخصیت های مختلف دارد که جذاب به نظر می رسند و هر کدام داستان و پیشینه خود را دارند. صحبت از شخصیت ها شد. در بازی شخصیت های مختلفی حضور دارند که در همین نسخه دمو هم با برخی از این شخصیت ها آشنا می شویم. با توجه به این که در همین نسخه دموی کوتاه چندین شخصیت را می بینیم و کلی با آنها حرف می زنیم، به نظر می رسد که در کل بازی تعداد خیلی بیشتری هم شخصیت های مختلف را شاهد باشیم که می توانیم با آنها تعامل کنیم و برخی از آنها می توانند مبارز همراه ما هم باشند و برخی دیگر هم فقط در داستان نقش های جزیی یا پر اهمیت دارند. بد نیست تا به برخی از این شخصیت ها اشاره کنیم.

در بازی قابلیتی به نام Inherit داریم که می توانید هر گیفت را با خرج کردن haze و تعدادی آیتم های مخصوص که در بازی باید پیدا کنید، Inherit کنید و به درجه آخر برسانید که در این حالت استفاده از آن گیفت برای کلاس های دیگر هم آزاد می شود (به این عکس ربطی نداره البته این قابلیت!!). یعنی مثلا من که کلاس مبارز بودم یک گیفت را در کلاس دیگر دیدم که باعث می شد درصد آیتم انداختن دشمنان بیشتر شود و چون از این گیفت خوشم می آمد با خرج مقداری Haze و چند آیتم که جمع کرده بودم، آن را Inherit کردم و توانستم آن را به بعنوان یکی از چهار گیفتی که می توانم در کلاس مبارز فعال نمایم، برای شخصیت خود تجهیز کنم. این قابلیت بسیار جذاب است و به نوعی امکان ترکیب کلاس ها را به شما می دهد 

  • Mia Karnstein: یک Revenant مونث که در سرزمینی به نام “Vein” سرگردان است. او با برادر کوچکترش (تنها عضو خانواده که برایش باقی مانده است) همراه است و هر کاری را برای محافظت از برادرش انجام می دهد. سلاح وی حالتی نیزه مانند دارد و برای حملاتی با دامنه اثر بالا نیز مناسب است.
  • Yakumo Shinonome: یک Revenant که قبلا مزدور بوده است و به عنوان مردی وفادار و باشرف شناخته می شود که در محافظت کردن از دیگران بسیار خبره و ماهر است. وی شخصیتی محبوب است که تمام افراد دیگر وی را دوست دارند و در مبارزات به شکلی کاملا خونسرد و بسیار حرفه ای دشمنان را قلع و قمع می کند.

مگه میشه یه بازی از سولز الگو بگیره بعد یه موجودی نباشه که از روی سقف یهو بیافته روی کله ت!! تازه مثل ژله هم نباشه!!

  • Louis: یک رهبر جوان که به Revenant هایی که از عطش خون رنج می برند کمک می کند. وی در سرزمین جدا شده و ویران VEIN، به دنبال یک منبع خون مناسب برای جایگزینی خون انسان می گردد. سلاح وی یک شمشیر یک دستی است و در وارد آوردن ضربات کشنده و سریع بسیار مهارت دارد و همچنین در جاخالی دادن سریع از ضربات دشمنان قدرتمند بازی نیز خبره است.
  • Io: بک Revenant مونث که به همراه پروتاگونیست های بازی به گشت و گذار و اکتشاف می پردازد. وی هیچ خاطره ای از گذشته خود ندارد و حافظه اش را از دست داده است اما سرزمین VEIN را بسیار خوب می شناسد. وی شخصیتی بسیار مفید برای همراهی بازیباز به حساب می آید.

شما در نبردها تنها نیستید و با استفاده از سیستم “مبارز همراه” که در بازی وجود دارد می توانید یک مبارز را به همراه خود داشته باشید تا در سفرها و مبارزات کنار شما باشد.

 گرافیک Code Vein به معنای واقعی زیبا و جذاب به نظر می رسد و کاملا حال و هوای یک سری انیمه را دارد، البته انیمه ای بسیار تاریک و سیاه که ویرانی و سیاهی در جای جای طراحی های آن به چشم می خورد حالا چه در یک خیابان با کلی ساختمان ویران باشد یا در یک غار زمینی و تونل قدیمی مترو که اکنون محل رفت و آمد شیاطینی مخوف شده است. گرافیک بازی بسیار زیباست مخصوصا از لحاظ هنری و طراحی های معرکه ای که دارد اما نمی توان گفت گرافیک بازی در حد و اندازه عناوین بسیار خوش گرافیک نسل هشتم است هر چند که باز هم ممکن است که در نسخه نهایی بازی کیفیت گرافیکی بازی بالاتر رود. البته خب این را هم بدانید که هرگز بازی هایی با طراحی های انیمه ای را جزو برترین عناوین گرافیکی نسل حساب نمی کنند زیرا نوع گرافیکشان فرق دارد و بسیار فانتزی است. برای بیان برترین عناوین گرافیکی در هر نسل معمولا از بازی های با گرافیک واقع گرایانه تر یاد می شود و نه از عناوین فانتزی محض یا انیمه مانند. بنابر این این اصلا نکته بدی نیست که می گویم گرافیک این عنوان در حد برترین های نسل هشتم نیست زیرا نباید هم باشد.

رابط کاربری فوق العاده خوشگل و معرکه صفحه تغییر Bloodcore ها و gift ها

از نظر “جنس” گرافیک، این عنوان شباهت به بازی God Eater 3 دارد البته با کیفیت طراحی بسیار بهتر و دنیایی بسیار پرجزییات تر و تاریک تر. طبیعی هم هست که کلیت جنس گرافیکی کد وین شبیه گاد ایتر ۳ باشد زیرا این بازی هم از جدید ترین عناوین باندای نامکو است و مدتی قبل هم عرضه شده است و سازندگان این دو عنوان تقریبا یکی هستند. دقت کنید که گفتم فقط “جنس” و کلیت گرافیکی زیرا با توجه به این که آن بازی را هم تجربه و تمام کرده ام، کیفیت طراحی های کد وین اصلا قابل مقایسه با آن نیست و دنیایی بسیار گیراتر و پرجزییات تر و تاریک تر را در کد وین شاهد هستیم که امیدوارم در نسخه نهایی هم کلی مناطق جدید با همین سبک و سیاق طراحی شاهد باشیم. تنوع مراحل بازی به نظر زیاد می رسد و لااقل در تریلرها انواع و اقسام محیط های مختلف یخ زده و ویران شده و پر از گدازه های آتش و … را در این عنوان دیده ایم اما در همین نسخه دمو نیز تنوع مناطق خوب و قابل قبول است. از نظر فنی نیز در این بازی و در طول تجربه نسخه دمو هیچ اثری از افت فریم و مشکلات فنی مشاهده نکردم و امیدوارم که در نسخه نهایی نیز همینطور باشد که البته در بازی هایی با این سبک گرافیک معمولا مشکل فنی نداریم.

از نظر “جنس” گرافیک، این عنوان شباهت به بازی God Eater 3 دارد البته با کیفیت طراحی بسیار بهتر و دنیایی بسیار پرجزییات تر و تاریک تر. طبیعی هم هست که کلیت جنس گرافیکی کد وین شبیه گاد ایتر ۳ باشد زیرا این بازی هم از جدید ترین عناوین باندای نامکو است و مدتی قبل هم عرضه شده است و سازندگان این دو عنوان تقریبا یکی هستند. دقت کنید که گفتم فقط “جنس” و کلیت گرافیکی زیرا با توجه به این که آن بازی را هم تجربه و تمام کرده ام، کیفیت طراحی های کد وین اصلا قابل مقایسه با آن نیست و دنیایی بسیار گیراتر و پرجزییات تر و تاریک تر را در کد وین شاهد هستیم که امیدوارم در نسخه نهایی هم کلی مناطق جدید با همین سبک و سیاق طراحی شاهد باشیم

برویم سراغ مهم ترین بخشی که از تجربه نسخه دموی این بازی در موردش اطلاعات کسب کردیم و در واقع مهم ترین بخشی که در تجربه چنین عنوانی برای همه ما اهمیت دارد یعنی گیم پلی. Code Vein از لحاظ گیم پلی یک اکشن نقش آفرینی آخرالزمانی با زاویه دوربین سوم شخص است در دنیایی که در اثر یک رویداد فاجعه بار ویران شده است. باید بگویم از نظر گیم پلی، سازندگان بازی Code Vein بیشتر از هر بخش دیگری، فرنچایز شاهکار سولز را برای الهام گرفتن برگزیده اند (البته شاید هم بهتر است بگویم فقط در بخش گیم پلی از این سری الگو گرفته اند) و اگر عملکردی مثل همین نسخه دمو در استفاده  صحیح از المان های عالی گیم پلی سری Souls در سایر مراحل بازی هم داشته باشند، قطعا Code Vein هم یک بازی معرکه خواهد شد. Code Vein طی تجربه ای که از آن داشتم واقعا از نظر گیم پلی یک بازی جذاب و عمیق است و گیم پلی آن بسیار وزین و هیجان انگیز با مبارزاتی عمیق و تاکتیکی است که در آن می توانید استایل بازی خود را پیاده کنید و مثلا بر اساس دفاع پیش بروید یا سرعت غلت زدن، بر اساس حمله نزدیک سنگین پیش بروید یا حمله نزدیک سریع و یا حملات از راه دور.

در بازی کلی المان از سری سولز وجود دارد و جدا از  المان های مبارزات و سلاح های سنگین و سبک و غلت زدن و دفاع کردن و تغییر زره و اهمیت وزن و… در سایر بخش های گیم پلی بازی هم شاهد المان های سری سولز و حتی بلادبورن هستیم.

در ابتدای بازی باید شخصیت خود را از نظر ظاهری بسازید که مثل همیشه در بازی های ژاپنی، سازندگان در این بخش بسیار خوش سلیقه هستند و امکان خلق تعداد خیلی خیلی زیادی از شخصیت های آماده یا شخصیت هایی که تک تک بخش هایشان را خودتان می سازید، برای شما فراهم کرده اند که انصافا از نظر ظاهری باحال هستند و می شود کلی شخصیت خوش تیپ و جذاب خلق کرد. البته بعدا هم در هاب اصلی بازی می توانید ظاهر خود را هر طور می خواهید تغییر دهید. در این بازی همان طور که در بخش داستانی توضیحاتی داده شد، شما در نقش شخصیتی قرار می گیرید که یک Revenant است و البته با تعداد زیادی از افرادی مثل خودتان روبرو هستید و برخی دوست و برخی هم شخصیت هایی منفی هستند. Revenant ها افرادی شبیه به خون آشام ها هستند که بایستی از خون تغذیه کنند تا بتوانند از قابلیت هایی ویژه و خاص که در بازی با نام “هدایا” یا “gifts” شناخته می شوند و جلوتر در موردشان توضیح خواهم داد استفاده نمایند.

بازی دقیقا از همان سیستم بونفایرها و قوانین استراحت در آنها که ریست شدن دشمنان و پر شدن آیتم های سلامتی است استفاده می کند و در بونفایرها می توانید لول آپ کنید و شخصیت را ارتقا دهید و گیفت ها را ارتقا داده یا Inherit کنید و چندین کار دیگر انجام دهید.

بعد از ساخت شخصیت وارد بازی می شوید و بعد از کمی صحنه های داستانی آغازین بازی، کنترل شخصیت را به دست می گیرید که ابتدا بسیار بی حال است و کمبود خون دارد و باید آرام آرام خود را به یک درخت عجیب سفید برسانید و آن را با یک قطره از خونتان بارور کنید تا یک میوه خونین بدهد و شما را سرحال بیاورد. سپس بعد از مدتی وارد گیم پلی اصلی بازی می شوید و خود را همراه یک شخصیت Revenant دیگر در یک بخش زیرزمینی و غار مانند می یابید که پر از هیولاهاست و باید در آنجا دنبال درخت های خون بگردید که خیلی کمیاب هستند. از اینجا گیم پلی اصلی بازی شروع می شود. در کلیت گیم پلی بازی شما بایستی با دشمنان و موجوداتی شیطانی یا Revenant های آلوده شده که در سراسر دنیای بازی و سیاهچال ها و غارهای زیرزمینی و گوشه و کنار خیابان ها و ساختمان های ویران شده بازی پراکنده هستند مبارزه کرده و آن ها را از بین ببرید.

Revenan ها ممکن است در برخورد یا یک فاکتور خطرناک آلوده شوند و وقتی این اتفاق بیافتد آنها چشم هایشان قرمز شده و کنترل خود را کاملا از دست می دهند و مثل یک زامبی می شوند که البته خیلی خیلی قوی تر از زامبی ها هستند و می توانند به هیولاهایی چند برابر اندازه خودشان هم تبدیل شوند. در واقع باس اول بازی که در این نسخه دمو قرار دارد همان همراه شماست که بخشی از مرحله را با کمک او می روید و بعد آلوده می شود و در پایان آن مرحله به عنوان باسی که نصف مبارزه خودش است و نصف دوم مبارزه تغییر می کند و یک هیولای بزرگ می شود، روبروی شما ظاهر شده و باید شکستش دهید.

شما در نبردها تنها نیستید و با استفاده از سیستم “مبارز همراه” که در بازی وجود دارد می توانید یک مبارز را به همراه خود داشته باشید تا در سفرها و مبارزات کنار شما باشد. همچنین در بازی به انواع و اقسام قابلیت های فراطبیعی و فوق العاده جذاب نیز دسترسی دارید که در موردشان توضیح خواهم داد. سازندگان بازی در  باندای نامکو، در واقع خالقین و مغزهای متفکر فرنچایز God Eater هستند و در این بازی مبارزات دشوار و چالش برانگیز را با دنیایی که کاملا به هم پیوسته و متصل است ترکیب کرده و در اختیار بازیبازان قرار می دهد تا در آن اکتشاف و گشت و گذار کنند.

بعد از شکست باس مرحله داستانی بازی، شخصیتی به نام لوییس که در موردش در بخش داستان توضیحاتی کوتاه دادیم، شما را می برد به یک ساختمان که به نظر می رسد هاب اصلی بازی باشد زیرا آنجا با شخصیت های مختلف حرف می زنید و خرید و فروش می کنید و به سیاهچال ها می روید.

همه فعالیت ها و حملات و مبارزاتی که در بازی انجام می دهید بر اساس کلاس های مختلف بازی در دسترس شما قرار می گیرد که این کلاس ها بر اساس بخشی به نام Blood Core ها تعریف شده اند و مثلا Blood Core ی داریم که نامش Ranger است یا Blood Core کلاس Fighter  و کلی کلاس دیگر که تعدادشان خیلی زیاد است. تازه بهترین نکته هم اینجاست که می توانید هر وقت می خواهید بین اینها سوییچ کنید و Blood Core خود را عوض کنید. هر کدام از این Blood Core ها یا کلاس ها، قابلیت های ویژه خود یا همان Gift های خاص خود را دارا هستند که برخی Passive و برخی Active هستند. این Gift ها قابل شخصی سازی و ارتقا دادن هستند که این موضوع به سبک و استایل بازی شما بستگی دارد و می توانید شخصیت و قدرت های خود را در جهتی که مناسب تر برای سبک بازی کردنتان است سوق دهید.

بعدا در بازی و در هاب اصلی می توانید ظاهر خود را هر چقدر می خواهید و هر چند بار که می خواهید تغییر دهید

با فعال کردن Blood Core هر کلاس، دسترسی شما به قابلیت های آن آزاد می شود که البته فکر نکنید همه این قابلیت ها آزاد هستند زیرا باید هر کدام را می خواهید با واحد پولی بازی خریداری کنید. واحد پولی بازی دقیقا مثل سری سولز همان واحدی است که با همان باید شخصیت ها ارتقا دهید و با همان خرید و فروش آیتم کنید. یعنی مثل روح در سری سولز که همه کار در بازی با آن انجام می شود در Code Vein هم همه چیز بر اساس Haze است و باید آن را بین ارتقای شخصیتان و خرید آیتم و سلاح و .. و خرید gift های هر کلاس مدیریت نمایید. تازه سازندگان بازی یک کار خیلی جذاب تر هم کرده اند تا گیم پلی را عمیق تر و هیجان انگیز تر کنند. در بازی قابلیتی به نام Inherit داریم که می توانید هر گیفت را با خرج کردن haze و تعدادی آیتم های مخصوص که در بازی باید پیدا کنید، Inherit کنید و به درجه آخر برسانید که در این حالت استفاده از آن گیفت برای کلاس های دیگر هم آزاد می شود.

با فعال کردن Blood Core هر کلاس، دسترسی شما به قابلیت های آن آزاد می شود که البته فکر نکنید همه این قابلیت ها آزاد هستند زیرا باید هر کدام را می خواهید با واحد پولی بازی خریداری کنید. واحد پولی بازی دقیقا مثل سری سولز همان واحدی است که با همان باید شخصیت ها ارتقا دهید و با همان خرید و فروش آیتم کنید. یعنی مثل روح در سری سولز که همه کار در بازی با آن انجام می شود در Code Vein هم همه چیز بر اساس Haze است و باید آن را بین ارتقای شخصیتان و خرید آیتم و سلاح و .. و خرید gift های هر کلاس مدیریت نمایید.

یعنی مثلا من که کلاس مبارز بودم یک گیفت را در کلاس دیگر دیدم که باعث می شد درصد آیتم انداختن دشمنان بیشتر شود و چون از این گیفت خوشم می آمد با خرج مقداری Haze و چند آیتم که جمع کرده بودم، آن را Inherit کردم و توانستم آن را به عنوان یکی از چهار گیفتی که می توانم در کلاس مبارز فعال نمایم، برای شخصیت خود تجهیز کنم. این قابلیت بسیار جذاب است و به نوعی امکان ترکیب کلاس ها را به شما می دهد که البته برای استفاده از آن باید از Haze های خود هزینه کرده و آیتم های مورد نیاز برای inherit کردن را هم جمع کرده باشید. جالب است که این این شخصی سازی ها و تغییر قدرت ها و لباس ها و سلاح ها کاملا بر روی ظاهر شخصیت بازی نیز  تاثیرگذار است و ظاهر او را به وضوح تغییر می دهند. همچنین با توجه به آنچه که در مبارزات بازی مشاهده کردم ارتقای لول شخصیت و ارتقای قابلیت ها و گیفت ها و همین طور شخصی سازی ها کاملا در عمق گیم پلی و مبارزات بازی نیز تاثیر می گذارند و مثل خیلی از بازی ها بیهوده نیستند و تاثیرشان را کاملا لمس خواهید کرد.

گرافیک Code Vein به معنای واقعی زیبا و جذاب به نظر می رسد و کاملا حال و هوای یک سری انیمه را دارد، البته انیمه ای بسیار تاریک و سیاه که ویرانی و سیاهی در جای جای طراحی های آن به چشم می خورد حالا چه در یک خیابان با کلی ساختمان ویران باشد یا در یک غار زمینی و تونل قدیمی مترو که اکنون محل رفت و آمد شیاطینی مخوف شده است.

تنوع دشمنان در بازی بسیار مناسب به نظر می رسد و در همین یک مرحله از بازی و یک سیاهچالی که در این نسخه بود، شاهد حداقل ۶ نوع دشمن مختلف بودم که به نظر می رسد در بازی اصلی خیلی هم بیشتر شوند و این بسیار خوب است زیرا اخیرا در خیلی بازی های شاهکار هم دشمنان تنوعشان زیاد نبوده است ولی خب بازی که بخواهد از سولز الهام بگیرد باید تنوع در آن خیلی بالا باشد. سیستم گشت و گذار و اکتشاف در بخش و مناطق مختلف بازی نیز بسیار جذاب و قابل تحسین است و بازی از یک نوع طراحی پیوسته دقیقا مثل سری سولز بهره می برد که مثلا کل یک منطقه را می گردید و دربی که در آغاز مرحله قفل است باز می شود و از آخر مرحله به اول آن می رسید یا بخش های مختلف مناطق به هم وصل می شوند با چند مبانبر سبب می شود که یک بونفایر برای ۳ منطقه بازی حکم بونفایر مرکزی را پیدا کند که این خیلی تحسین برانگیز است و طرفداران سولز دقیقا می دانند وقتی می گویم “پیوستگی و همبستگی دنیای بازی” یعنی چه! دیگه نکته قابل ذکر در مورد گیم پلی بازی این است که برای آموزش حملات و حرکات و قدرت ها در بازی، در همان ابتدای بازی و بعد از ساخت شخصیت، شما وارد یک بخش آموزشی می شوید که در اینجا نوع کنترل شخصیت و آموزش فنون مختلف و تغییر کلاس و استفاده از گیفت ها و .. را خیلی کوتاه و کارآمد یاد می گیرید تا برای کسانی که اصلا آشنایی با این نوع گیم پلی ندارند، کار راحت تر شود.

این همونیه که چند تا عکس قبل روی سقف بود. تشریف فرما شدن پایین. البته جاشون که رو سر ماست ولی خب لطف کردن نیافتادن روی سر ما!!

بعد از شکست باس مرحله داستانی بازی، شخصیتی به نام لوییس که در موردش در بخش داستان توضیحاتی کوتاه دادیم، شما را می برد به یک ساختمان که به نظر می رسد هاب اصلی بازی باشد زیرا آنجا با شخصیت های مختلف حرف می زنید و خرید و فروش می کنید و به سیاهچال ها می روید. پس از این که بازی این کارها را به شما یاد داد نسخه دمو در بخش داستانی تمام می شود و به شما یک نقشه از سیاهچال های بازی که تحت نام High difficulty Dungeons هستند می دهد و می توانید با صحبت با یکی از شخصیت ها راهی این سیاهچال ها شوید که بخشی از بازی است که می توانید به صورت کواپ آنلاین تجربه کنید (دقیقا مثل حالت سیاهچال های بلادبورن) و البته کمی که سیاهچال را بازی کنید می فهمید که انگار اصلا “باید” کوآپ بازی کنید زیرا که به طور وحشتناکی سخت است حتی در حالت کوآپ.

مثل نقل و نبات توی سیاهچال های باس میریزه سرتون و تازه همونا بعد میشن دشمن معمولی!!!

ببینید دوستان بگذارید این طور بگویم. تا به امروز شاید بیشتر از ۳۰۰۰ ساعت را در عناوین میازاکی گذرانده باشم و حسابی به این نوع بازی هاردکور عادت دارم، ولی… ولی این سیاهچال بازی code Vein واقعا واقعا سخت و بی رحم بود و یعنی هر کار دلش می خواهد با شما می کند. البته کلی هم پاداش به شما می دهد ولی واقعا مرگبار است. اولین بار که به درخواست کمک یکی جواب دادم و رفتم به دنیای او تا کوآپ بازی کنیم هر دویمان طی ۲۰ ثانیه توسط اولین دشمن بزرگتر از سایز معمولی که در آنجا دیدیم قلع و قمع شدیم و خیلی مفتخرانه برگشت خوردم به دنیای خودم!! در این سیاهچال ها گویا باید ۳ کلید را پیدا کنید تا بتوانید پاداش آن را بگیرید و سیاهچال را تمام کنید. ولی این کار خیلی خیلی سخت است و واقعا نام این سیاهچال ها درست است که High difficulty Dungeons هستند زیرا خیلی خیلی “های” هستند!

در گیم پلی دشوار بازی، حمله و دفاع و جاخالی دادن با مدیریت نوار قدرت بدنی، تغییر دادن Bloodcore هنگام مبارزه با دشمنان مختلف و باس ها و استفاده صحیح و به جا از گیفت ها در مبارزات بازی برای موفقیت شما بسیار مهم و حیاتی است و مانند هر بازی دیگری که الهام گرفته از سولز است، باید صیر و شکیبایی زیادی برای از پای در آوردن دشمنان داشته باشید

کلی می روید جلو و یک دشمن مخوف باس مانند را می کشید و آیتم های سلامتیتان تمام می شود و فکر می کنید که خب الان یک کلید را می دهد، ولی می روید جلو چند دشمن معمولی را می کشید و در کمال ناباوری می بینید که همان دشمنی که فکر می کردید باس است دو تا با هم می آیند با کلی سرباز کمکی که از کل کناره های تصویر به شما تیر می زنند! حالا نه آیتم سلامتی دارید و نه به کلید رسیده اید. در بهترین حالت قبل از این که بمیرید و تمام haze ها یا همان روح هایتان بیافتند همان جا، در می روید به عقب و به بونفایر این سیاهچال که در اولین قسمت شروع آن است استراحت می کنید و لول می زنید تا روح هایتان از بین نروند. خب به سلامتی حالا دوباره کل دشمنان زنده شده اند و باید دوباره تا همان جا بروید و این بار برای آیتم های خود برنامه ریزی کنید تا کم نیاورید که البته حتما کم می آورید! سختی سیاهچال بازی اصلا با سختی مرحله داستانی آن قابل قیاس نیست زیرا بخش داستانی در تجربه ای که داشتم فقط “سخت” بود ولی سیاهچال بازی “خیلی خیلی خیلی سخت” بود.

بگذارید این طور بگویم. تا به امروز شاید بیشتر از ۳۰۰۰ ساعت را در عناوین میازاکی گذرانده باشم و حسابی به این نوع بازی هاردکور عادت دارم، ولی… ولی این سیاهچال بازی code Vein واقعا واقعا سخت و بی رحم بود و یعنی هر کار دلش می خواهد با شما می کند. البته کلی هم پاداش به شما می دهد ولی واقعا مرگبار است. اولین بار که به درخواست کمک یکی جواب دادم و رفتم به دنیای او تا کوآپ بازی کنیم هر دویمان طی ۲۰ ثانیه توسط اولین دشمن بزرگتر از سایز معمولی که در آنجا دیدیم قلع و قمع شدیم و خیلی مفتخرانه برگشت خوردم به دنیای خودم!! در این سیاهچال ها گویا باید ۳ کلید را پیدا کنید تا بتوانید پاداش آن را بگیرید و سیاهچال را تمام کنید. ولی این کار خیلی خیلی سخت است و واقعا نام این سیاهچال ها درست است که High difficulty Dungeons هستند زیرا خیلی خیلی “های” هستند!

به طور کلی باید این گونه گفت که در گیم پلی دشوار بازی، حمله و دفاع و جاخالی دادن با مدیریت نوار قدرت بدنی، تغییر دادن Bloodcore هنگام مبارزه با دشمنان مختلف و باس ها و استفاده صحیح و به جا از گیفت ها در مبارزات بازی برای موفقیت شما بسیار مهم و حیاتی است و مانند هر بازی دیگری که الهام گرفته از سولز است، باید صبر و شکیبایی زیادی برای از پای در آوردن دشمنان داشته باشید که این مورد حتی در این بازی شاید از سری سولز هم بیشتر باشد زیرا مبارزات کمی به نظر کندتر می رسد، البته خب من هم اغلب با سلاح سنگین بازی می کردم و این نیز تاثیرگذار است. همچنین آشنا نبودن به بازی و تجربه آن در شروع ممکن است باعث شده باشد که فکر کنم در این بازی باید صبر بیشتری برای کشتن دشمنان داشته باشید زیرا که در ابتدا که یک روش و بازی کاملا نو را آغاز می کنید قطعا کار برایتان سخت تر است و بعدا راحت تر می شود. اما به طور کلی باید اینطور بگویم که مبارزات بخش داستانی بازی و مراحل داستانی آن، دشوار هستند و چالش برانگیز. برخی دشمنان نسبتا آسان هستند ولی برخی دیگر واقعا سخت و مرگبار. باس مرحله داستانی هم که هر چه جلو می رود وحشی تر و بدتر می شود و چند بار در بخش های آخر خونش من را کشت. البته بره با توجه به قابلیت برخی شخصیت های همراه و برخی آیتم ها ممکن است یکی دو بار با مقدار کمی از خط سلامتی دوباره به بازی برگردید و زنده شوید.

بعد از مرگ، Haze های شما که همان روح های سری سولز هستند از کشتن دشمنان و برخی آیتم ها به دست می آیند با مرگ شما روی زمین می مانند و یک بار فرصت دارید برگردید تا آنها را بردارید و اگر کشته شوید دیگر بای بای روح ها!! همچنین واحد پولی بازی یا Haze دقیقا مثل سری سولز همان واحدی است که با همان باید شخصیتتان ارتقا دهید و با همان خرید و فروش آیتم کنید و با همان قابلیت ها را ارتقا دهید و گیفت ها را آزاد نمایید و Inherit کنید. یعنی مثل روح در سری سولز که همه کار در بازی با آن انجام می شود در Code Vein هم همه چیز بر اساس Haze است و باید آن را بین ارتقای شخصیتان و خرید ایتم و سلاح و .. و خرید gift های هر کلاس مدیریت نمایید.سختی سیاهچال بازی اصلا با سختی مرحله داستانی آن قابل قیاس نیست زیرا بخش داستانی در تجربه ای که داشتم فقط “سخت” بود ولی سیاهچال بازی “خیلی خیلی خیلی سخت” بود.

باید به این موضوع نیز اشاره کنم که در بازی کلی المان از سری سولز وجود دارد و جدا از  المان های مبارزات و سلاح های سنگین و سبک و غلت زدن و دفاع کردن و تغییر زره و اهمیت وزن و… در سایر بخش های گیم پلی بازی هم شاهد المان های سری سولز و حتی بلادبورن هستیم. بازی دقیقا از همان سیستم بونفایرها و قوانین استراحت در آنها که ریست شدن دشمنان و پر شدن آیتم های سلامتی است استفاده می کند و در بونفایرها می توانید لول آپ کنید و شخصیت را ارتقا دهید و گیفت ها را ارتقا داده یا Inherit کنید و چندین کار دیگر انجام دهید. همچنین بعد از مرگ، Haze های شما که همان روح های سری سولز هستند از کشتن دشمنان و برخی آیتم ها به دست می آیند با مرگ شما روی زمین می مانند و یک بار فرصت دارید برگردید تا آنها را بردارید و اگر کشته شوید دیگر بای بای روح ها!! همچنین واحد پولی بازی یا Haze دقیقا مثل سری سولز همان واحدی است که با همان باید شخصیتتان ارتقا دهید و با همان خرید و فروش آیتم کنید و با همان قابلیت ها را ارتقا دهید و گیفت ها را آزاد نمایید و Inherit کنید. یعنی مثل روح در سری سولز که همه کار در بازی با آن انجام می شود در Code Vein هم همه چیز بر اساس Haze است و باید آن را بین ارتقای شخصیتان و خرید آیتم و سلاح و .. و خرید gift های هر کلاس مدیریت نمایید.

می توانید در هاب اصلی بنشینید و خستگی در کنید! با بقیه حرف بزنید. ظاهرتان را عوض کنید. خرید و فروش کنید. به سیاهچال ها بروید و….

در خصوص صداگذاری و موسیقی در این بازی نمی توانم هنوز خیلی دقیق نظری بدهم ولی چیزی که در این نسخه دمو شاهد بودم واقعا صداگذاری های محیطی و صداگذاری شخصیت ها هیچ گونه ایراد و مشکل خاصی ندارد و صداگذاری شخصیت ها هم همان حالت جذاب بازی های ژاپنی را دارد که شخصیت هایش یک نوع خاصی حرف می زنند و خیلی کوتاه کوتاه و خیلی وقت ها بریده بریده حرف می زنند و بین حرف هایشان اگر زیرنویس را هم فعال کرده باشید کلی ۳ نقطه ۳ نقطه می بینید که حرفشان را قطع می کنند و با تعجب هم را نگاه می کنند و چشمهایشان هم انگار یک چیزی داخلش می لرزد! مخصوصا در شخصیت های مونث! البته اینها را بیشتر به صورت کلی در مورد بازی های ژاپنی و صداگذاری شخصیت های بازی های ژاپنی گفتم وگرنه فکر نکنید که این بازی هم یک درام عاشقانه ژاپنی است! مگر این که جلوتر در بازی بشود! صداگذاری شخصیت ها با ظاهر آنها همخوانی دارد و برخلاف خیلی از بازی های ژاپنی در بازار غرب، از کیفیت خوبی بهره مند است. صداهای محیطی نیز قابل قبول هستند و مشکل خاصی ندارند. در مورد موسیقی متن واقعا نمی توانم هنوز چیز خاصی بگویم و باید ساند ترک بازی را به طور کامل بشنویم تا در موردش نظر دهیم. نکته ای که وجود دارد و بسیار هم جذاب است این است که با توجه به اهمیت داستان و نقش شخصیت ها و صحبت های زیادی که بین آنها رد و بدل می شود و همینطور به دلیل نقش بالای موسیقی در تاثیرگذاری داستان، قطعا صداگذاری بازی و صداپیشگی شخصیت ها و موسیقی متن مناسب نقش مهمی را در روایت داستان Code Vein ایفا خواهند کرد که امیدواریم بالاترین کیفیت را داشته باشند.

باس مرحله داستانی هم که هر چه جلو می رود وحشی تر و بدتر می شود و چند بار در بخش های آخر خونش من را کشت. البته بره با توجه به قابلیت برخی شخصیت های همراه و برخی آیتم ها ممکن است یکی دو بار با مقدار کمی از خط سلامتی دوباره به بازی برگردید و زنده شوید.

در مجموع باید بگویم مهم ترین نکته ای که از تجربه نسخه دموی بازی Code Vein دریافتم این است که این بازی پتانسیل بی نهایت بالایی برای تبدیل شدن به عنوانی مثل Nioh و یکی از برترین عناوین هاردکور نسل هشتم شدن دارد . اگر سازندگان همین روندی که طی این چند ساعت در دموی بازی طی کردم را در کلیت بازی ادامه دهند و در طول بازی این سطح از پیوستگی مناطق و طراحی های عالی، تنوع خوب دشمنان، باس های جذاب، شخصیت های باحال، گیم پلی فوق العاده عمیق و تمام موارد مثبتی که در این دمو دیدم را حفظ نمایند، قطعا با یک بازی معرکه طرف خواهیم شد، البته این را هم بگویم که اصلا فکر نکنید چون عاشق سولز هستید عاشق این بازی هم می شوید زیرا طراحی های انیمه گونه  کلی از حال و هوای بازی را عوض می کنند و آن را خیلی خاص می کنند و برای خیلی ها ممکن است این موضوع جذاب نباشد، همان طور که طراحی های ژاپنی Nioh برای خیلی ها جذاب نبود و از آن لذت نبردند با این که عاشق سولز بودند. مبارزات و گیم پلی و فضاسازی و طراحی Code Vein، در عین شباهت از نظر قوانین گیم پلی و مبارزات و همچنین قوانین دنیای بازی، احساس متمایزی را از عناوین سولز به بازیباز منتقل می کند. اتفاقا همین نکته هم هست که خیلی خیلی مهم است، یعنی الهام گرفتن بدون کپی.

در سیاهچال کلی می روید جلو و یک دشمن مخوف باس مانند را می کشید و آیتم های سلامتیتان تمام می شود و فکر می کنید که خب الان یک کلید را می دهد، ولی می روید جلو چند دشمن معمولی را می کشید و در کمال ناباوری می بینید که همان دشمنی که فکر می کردید باس است دو تا با هم می آیند با کلی سرباز کمکی که از کل کناره های تصویر به شما تیر می زنند! حالا نه آیتم سلامتی دارید و نه به کلید رسیده اید. در بهترین حالت قبل از این که بمیرید و تمام haze ها یا همان روح هایتان بیافتند همان جا، در می روید به عقب و به بونفایر این سیاهچال که در اولین قسمت شروع آن است استراحت می کنید و لول می زنید تا روح هایتان از بین نروند. خب به سلامتی حالا دوباره کل دشمنان زنده شده اند و باید دوباره تا همان جا بروید و این بار برای آیتم های خود برنامه ریزی کنید تا کم نیاورید که البته حتما کم می آورید! 

در واقع بعد از تجربه نسخه دموی Code Vein باید بگویم ذره ای تردید وجود ندارد که فرنچایز شاهکار سولز بزرگ ترین منبع الهام این عنوان است که البته این موضوع همان طور که قبلا هم گفته ام، هم به دلیل بزرگی و محبوبیت فرنچایز سولز و هم به دلیل حضور باندای نامکو که ناشر سری سولز است در قامت سازنده و ناشر Code Vein، جای هیچ تعجبی هم ندارد. اما مهم ترین نکته اینجاست که Code Vein یکی از برترین عناوین برای مثال زدن در مورد “الگو گرفتن از یک فرنچایز بدون کپی کردن آن” است. تردیدی وجود ندارد که بازی Code Vein  یکی از مورد انتظارترین بازی ها در سال جاری مخصوصا برای بازیبازان هاردکور و دوست داران عناوین سولز-بورن است که خیلی ها مثل من منتظرش هستند، مخصوصا اگر نسخه دموی آن را تجربه کرده باشید این انتظار خیلی بیشتر هم شده است.

داداش یه کوکا بده بزنیم (الکی!!)… آخی نفسم تازه شد… خلاصه که اگر سازندگان همین روندی که طی این چند ساعت در دموی بازی طی کردم را در کلیت بازی ادامه دهند و در طول بازی این سطح از پیوستگی مناطق و طراحی های عالی، تنوع خوب دشمنان، باس های جذاب، شخصیت های باحال، گیم پلی فوق العاده عمیق و تمام موارد مثبتی که در این دمو دیدم را حفظ نمایند، قطعا با یک بازی معرکه طرف خواهیم شد

به شخصه و برای من Code Vein عنوانی است که جزو اولین انتخاب ها و بازی هایی است که برای آن حاضرم پول بدم و این بازی توانایی آن را دارد که در سبد خرید بسیاری از علاقمندان به سبک اکشن نقش آفرینی و مخصوصا طرفداران عناوین هاردکور این ژانر مثل سری عناوین Dark Souls و Bloodborne و Nioh و به ویژه افرادی که به عناوین دارای جلوه های بصری انیمه مانند علاقمند هستند، جای داشته باشد. امیدوار هستیم تا در نهایت شاهد یک بازی خوش ساخت و جذاب (مثل همین چیزی که تاکنون در نسخه دموی آن دیدم) باشیم که ارزش انتظار و صبر را دارا بوده است و یک بازی بی نظیر و معرکه را به دنیای بازی ها هدیه می دهد. در نهایت مجددا به نکته ای که در بخش های ابتدایی این مطلب بیان کردم رجوع می کنم تا در دو خط کامل ترین تعریفی که می شود از نظر من بعد از چند ساعت بازی کردن این عنوان از آن ارائه داد را برای شما یادآوری کنم:

“Code Vein یک اکشن نقش آفرینی هاردکور با المان های عمیق گیم پلی دارک سولز، سیاهچال های بلادبورن و گرافیک انیمه گونه ژاپنی شبیه به سری God Eater البته با طراحی هایی خیلی خیلی زیباتر و تاریک تر.” این دقیقا می شود تعریف من از این بازی بعد از تجربه چند ساعته نسخه دموی آن.

منبع: گیمفا

دسته‌بندی

آخرین نظرات