پنجشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۰
خانه / اخبار / دلیل ضعف بازی FIFA 22 در نسخه کامپیوتر مشخص شد

دلیل ضعف بازی FIFA 22 در نسخه کامپیوتر مشخص شد

حدودا ده روز قبل بود که شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)، معرفی بحث‌برانگیزی را برای عنوان FIFA 22 خود رقم زد و در راس مواردی که باعث نارضایتی علاقه‌مندان شد، قیمت این بازی در نسخه‌ی مخصوص کنسول‌های نسل بعدی بود. با این حال، موضوع دیگری هم وجود داشت که حتی نسبت به موردی قبلی هم انتقادات بیشتری را به شرکت الکترونیک آرتس وارد کرد؛ نسخه‌ی مخصوص رایانه‌های شخصی بازی.

بازی FIFA 22

همه‌ی ما می‌دانیم که فناوری هایپر موشن (HyperMotion)، به نوعی برگ برنده‌ی FIFA 22 به حساب می‌آید. به همین دلیل، طبیعی است اگر عدم ارائه‌ی این فناوری برای رایانه‌های شخصی، موجب نارضایتی کاربران این پلتفرم شود؛ چراکه این دومین سال متوالی است که الکترونیک آرتس یک نسخه‌ی ضعیف‌تر از FIFA را برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌کند.

مطلب مرتبط: مشخص شدن حجم بازی FIFA 22 روی ایکس باکس سری ایکس

اما دلیل این کار چیست؟ این‌طور که الکترونیک آرتس در بیانیه‌ای به وب‌سایت PC Gamer ادعا می‌کند، تنها هدف این شرکت، در نظر داشتن سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی FIFA 22 بوده است. بکارگیری فناوری هایپر موشن می‌توانست حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی در رایانه‌های شخصی را افزایش دهد. الکترونیک آرتس هم که به دلیل محروم شدن جمع کثیری از بازی‌بازان از تجربه‌ی FIFA 22، علاقه‌ای به انجام این کار نداشته است، تصمیم می‌گیرد نسخه‌ای ضعیف‌تر را برای ‘همه‌ی’ کاربران رایانه‌های شخصی عرضه کند.

افزودن قابلیت‌های هایپر موشن و Immersive Match Day به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی، می‌توانست بالا رفتن حداقل سیستم مورد نیاز و (در نتیجه)، ناتوانی قسمت بزرگی از بازی‌بازان در اجرای FIFA 22 را منجر شود. این کار، با محروم کردن بسیاری از بازی‌بازان و یا مجبور کردن آن‌ها به ارتقای سیستم خود، جامعه‌ی کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی ما که هرساله از FIFA لذت می‌بردند را تحت تاثیر قرار می‌داد. ما مشتاق برخورداری همه‌ی کاربران این پلتفرم از پیشرفت‌های گیم‌پلی بازی FIFA 22 و فصل نوآوری‌های آن هستیم.

عنوان FIFA 22 در تاریخ ۹ مهر ماه (۱ اکتبر) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/سری اس، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سرویس گوگل استیدیا و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. کاربران کنسول نینتندو سوییچ نیز، می‌توانند این بازی را در قالب نسخه‌ی Legacy Edition تجربه کنند.

منبع: گیمفا

شاید برایتان جذاب باشد

مراسم GDC 2021

بازی Hades برنده بهترین بازی سال در مراسم GDC 2021 شد

مراسم GDC بازی روگ‌لایک Hades را برنده‌ی جایزه بهترین طراحی، بهترین صداگذاری و بهترین بازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *