یکشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۸
خانه / مصاحبه / مصاحبه با سازندگان Green Hell | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، ویژگی‌های محیط بازی، مکانیزم‌های بقا و بیشتر

مصاحبه با سازندگان Green Hell | صحبت در رابطه با گیم‌پلی، ویژگی‌های محیط بازی، مکانیزم‌های بقا و بیشتر

عناوین سبک نجات و بقا (Survival) با توجه به ماهیت خود می‌توانند یک چالش عادلانه را ارائه دهند، اما حتی زبده‌ترین بازی‌بازان این سبک می‌گویند که بازی Green Hell یک چیز جدیدی را به مخاطب نشان می‌دهد. این بازی به طرز منحصر به فردی برروی واقع‌گرایی تمرکز کرده است. بازی Green Hell عنوانی است که مخاطب در آن دائماً تنش و خطر را احساس می‌کند. پس از عرضه‌ی موفقیت‌آمیز نسخه‌ی دسترسی زودهنگام در استیم، سرانجام این بازی در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی به صورت کامل و با تگ ۱.۰ منتشر گردید. اخیرا مصاحبه‌ای با یکی از سازندگان بازی Green Hell در استودیوی کریپی جار (Creepy Jar) صورت گرفته و در مورد سوالاتی در مورد این عنوان صورت گرفته است. در این مصاحبه، با آقای کریشتوف کوویاتک (Krzysztof Kwiatek)، مدیر استودیوی کریپی جار، گفتگو شده و حال بدون هیچ‌گونه صحبت اضافه‌ای شما را به خواندن آن دعوت می‌کنم.

مصاحبه با سازندگان Green Hell

عرضه‌ی نسخه‌ی دسترسی زودهنگام بازی Green Hell از نظر گوش دادن و پاسخ به بازخوردهای جامعه‌ی مخاطبان و همچنین درست بودن روند کار چگونه مفید بوده است؟

مطمئنا بازی Green Hell بدون وجود نسخه‌ی دسترسی زودهنگام به آنچه که الان است، تبدیل نمی‌شد. قابلیت به‌روزرسانی دائمی و حفظ ارتباط با جامعه‌ی طرفداران بازی، که به طور مداوم ایده‌هایمان را بررسی می‌کردند، عواملی بودند که به ما اجازه می‌داد تا اولین بازی خودمان را بهبود ببخشیم. البته بودجه‌ی محدود ما نیز یکی از عواملی بود که به خاطر آن تصمیم گرفتیم تا بازی را به صورت دسترسی زودهنگام منتشر کنیم.

در طول سالیان اخیر، بازی‌های خوبی را در سبک بقا شاهد بوده‌ایم. آیا شما برای ساخت Green Hell از بازی خاصی در سبک بقا الهام گرفته‌اید؟

ما به طور واضح برای ساخت Green Hell از بازی The Long Dark الهام گرفتیم، زیرا حس یک عنوان بقای کاملا واقع‌گرایانه را به ما می‌داد. در این جا شما در مقابل یک طبیعت/محیط بی‌رحم قرار می‌گیرید. این یک بازی اکشن نیست و سرعت در آن کند است.

در عین حال، نسخه‌ی دسترسی زودهنگام و صحبت‌های میان توسعه‌دهندگان و جامعه‌ی طرفداران بازی به ما مسیر درست را نشان داد. صادقانه می‌گویم که ما به دنبال تولیدات مختلفی بودیم که گروه‌های بزرگی از از طرفداران آن‌ها را بدست آوردند. نه فقط بقا و یا بازی‌های دسترسی زودهنگام. تحت عنوان بقا در استیم، یک فهرست بی‌پایان از عناوین را پیدا خواهید کرد. اما در حقیقت، تعدادی کمی از این بازی‌ها به معنای واقعی کلمه در سبک بقا هستند. بازی‌های مورد علاقه‌ی ما در این سبک The Long Dark، The Forest و Stranded Deep بودند.

تا چه اندازه داستان‌گویی در بازی Green Hell اهمیت داشته است؟

در ابتدا، ما بازی را بدون داستان و تنها با بقا و چالش‌های دیگر منتشر کردیم. مردم می‌خواستند یک داستان را در بازی نیز تجربه کنند، اما ضرورتی نداشت که بازی را از زمین خارج کنیم. ما آنچه را که می‌خواستیم با داستان بازی در هنگام عرضه‌ی آن انجام دهیم، می‌دانستیم. ما به زمان زیادی نیاز داشتیم تا آن را کامل نماییم. داستان در بازی Green Hell واقعاً دراماتیک و احساسی است. بازی دو پایان و لایه‌های مختلفی را در خود دارد و با داستان عمیق‌تری روبه‌رو هستید.

Green Hell یک محیط واقع‌گرایانه و منحصر به فردی را دارد که در آن توجه زیادی به جزئیات شده است.

محیط جنگل‌های بارانی آمازون در بازی Green Hell بسیار جالب توجه است. این عادلانه خواهد بود که بگوییم کاملا متناسب ماهیت بازی بوده است؛ اما چه عاملی باعث شد تا این محیط را برای Green Hell انتخاب کنید؟

فراتر از همه‌ی این موارد، Green Hell یک محیط واقع‌گرایانه و منحصر به فردی را دارد که در آن توجه زیادی به جزئیات شده است. قبل از این که ساخت بازی را شروع کنیم، تحقیقات زیادی را انجام دادیم و با توجه منحصر به فرد بودن منطقه‌ی آمازون، از این که اتفاقات چند بازی در آنجا قرار داشته، شگفت‌زده شدیم. آمازون یک محیط عالی برای ساخت عناوین شبیه‌سازی بقاست. با وجود خطرات، بیماری‌ها، حیوانات درنده و شرایط محیطی در این منطقه، در کنار دانش بومیان آنجا در مورد چگونگی زنده ماندن، موجب شده تا آمازون  غنی‌ترین محیط زمین باشد.

اکنون که بازی Green Hell از دسترسی زودهنگام خارج شده، رویکرد شما چگونه برای به‌روزرسانی این عنوان تغییر کرده است؟ آیا عنوان ۱٫۰ در بازی کاری را برای تغییر نحوه‌ی دید شما به محتوای اضافی، رفع باگ‌ها و به‌روزرسانی‌ها انجام می دهد؟

بازی Green Hell مدت‌ها قبل از عرضه‌ی نسخه‌ی ۱٫۰ نیز احساس موفق را برای ما داشت و امیدواریم که این عنوان همچنان فعال و زنده بماند. محتوای اضافی و به‌روزرسانی‌ها بیشتر به منابع و ایده‌های ما و همچنین جامعه‌ی طرفداران بستگی دارد.

اکنون که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Green Hell عرضه شده، حال زمان عرضه‌ی آن برای کنسول‌ها فرا رسیده است. چه کنسول‌های بزرگی مانند پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و یا کنسولی مانند نینتندو سوییچ. دوستان ما در استودیوی فوراور اینترتینمنت (Forever Entertainment)، که تجربه‌ی زیادی در پورت عناوین مختلف برروی کنسول نینتندو سوییچ را دارند، با آن‌ها برای عرضه‌ی بازی برروی این کنسول به توافق رسیدیم.

در مورد نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که آیا بازی را به صورت مستقل برای این کنسول‌ها منتشر کنیم و یا با یک شریک تجاری. ما هنوز به مورد دنباله‌ی بازی Green Hell فکر نمی‌کنیم و در عوض برروی عرضه‌ی بسته الحاقی رایگان تمرکز کردیم و در عین حال، اضافه کردن بخش Co-Op را نیز در ذهن داریم. بازی Green Hell پیش از عرضه‌ی کامل طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد و ما نیز خواسته‌های آنان را در نظر خواهیم داشت.

مکانیزم‌های بقای بازی Green Hell بسیار جالب هستند، زیرا آن‌ها اهمیت روانی و فیزیکی کاملا یکسان است. این ایده‌ها چگونه به وجود آمدند؟ این‌طور به نظر می‌رسد که با ترکیب این ایده‌ها با یک عنوانی که ترکیبی از وحشت و بقاست، روبه‎‌رو هستیم.

ما می‌خواستیم به بازی‌بازان علاقه‌مند به سبک بقا، یک رویکرد جدید و متفاوتی را نسبت به قبل ارائه دهیم. ما کتاب‌های بسیاری را مطالعه و فیلم‌ها و برنامه‌های بسیاری را تماشا کردیم. ما به سلامت جسم و روان توجه می‌کردیم چراکه آن‌ها به‌شدت با یکدیگر در ارتباط هستند. سلامت روانی کم موجب می‌شود که بدن شما ضعیف‌تر شده و روند بهبودی را کندتر می‌کند. سلامت جسمی پایین، مانند زخم‌ها و کرم‌های زیر پوست، می‌تواند شما را دیوانه کند. ما احساس کردیم که یک وضعیت نمی‌تواند بدون وضعیت دیگری وجود داشته باشد و تنها با داشتن هر دو سلامت جسمی و روانی و مراقبت از آن‌ها، بازی‌بازان واقع‌گرایانه بودن بازی Green Hell را احساس کنند.

در جنگل‌های بارانی آمازون، هر چیزی می‌تواند باعث مرگ شما شود. نوشیدن آب کثیف، خوابیدن برروی زمین، قدم زدن در بوته‌ها  و … از جمله‌ی این موارد هستند.

در مورد مکانیزم‌ بررسی بدن و چگونگی نقش آن در المان‌های بقای بازی چه می‌توانید به ما بگویید؟

در جنگل‌های بارانی آمازون، هر چیزی می‌تواند باعث مرگ شما شود. نوشیدن آب کثیف، خوابیدن برروی زمین، قدم زدن در بوته‌ها  و … از جمله‌ی این موارد هستند. ما بازی را تا اندازه‌ای فیزیکی طراحی کرده‌ایم که یادداشت‌های شما، نقشه‌ها و حتی بدن شما می‌توانند مورد بررسی قرار بگیرند. این ویژگی نه تنها بازی ما را جالب کرده است، بلکه باعث شده تا با هر بازی دیگری از این سبک غیر قابل مقایسه باشد.

پس از تحقیقات مختلفی که در مورد کرم‌ها، انگل‌ها و سایر خطرات درون جنگل انجام دادیم، تصمیم گرفتیم که مواردی از این دست به عنوان USP (نقطه‌ی فروش منحصر به فرد) ما باشد. نکته‌ی اصلی ساخت این ویژگی تا حد ممکن بود. از طرفی نیز می‌دانستیم که ممکن است خطرات زیادی در بازی داشته باشیم و با این ریسک موجب ناامید شدن بازی‌بازان شویم. نکته‌ی مهم این بود که یک تعادل خوب را در آن پیدا کنیم. ما احساس می‌کنیم که این کار را انجام داده‌ایم که تعادل و این ویژگی‌ها اکنون قابل بازی هستند.

آیا می‌توانید در مورد محیط پویای Green Hell و این که چگونه آن‌ها در طول گیم‌پلی تغییر می‌کنند، صحبت کنید؟

در بازی Green Hell دو فصل وجود دارد که برروی گیم‌پلی تاثیر دارد. فصل مرطوب و یا بارانی می‌تواند باعث طغیان رودخانه‌ها شود. در این موقع پیدا کردن گوشت خشک و روشن کردن آتش سخت است. در فصل خشک، بازی‌باز مجبور می‌شود تا برای پیدا کردن آب از مکان‌های راحت و شناخته شده خارج شود. چرخه‌ی روز و شب نیز وجود دارد که برروی جانداران اطراف بازی‌باز تاثیرگذار است. در پایان روز، پرندگان و پروانه‌ها مخفی می‌شوند و خفاش‌ها حضور دارند.

به طور متوسط، مدت‌زمان گیم‌پلی بازی Green Hell چقدر به طول می‌انجامد؟

حالت بقا به صورت سندباکس است و بازی‌بازان می‌توانند مدت زمان زیادی را در آن بگذرانند. مدت زمان گیم‌پلی حالت داستانی برای بازی‌بازان بسیار باتجربه در حدود چند ساعت و برای بازی‌بازان تازه وارد در حدود ۱۰ الی ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد. البته اگر فردی تنها برروی حالت بقا تمرکز کرده باشد و حالت داستانی را دنبال نکند، ساعات بازی بسیار بیشتر خواهد بود.

منبع: گیمفا

شاید برایتان جذاب باشد

مصاحبه با کارگردان بازی New World

مصاحبه با کارگردان عنوان جدید شرکت آمازون | صحبت در رابطه با New World، نوآوری‌های آن و علت عدم انتشار این عنوان بر روی کنسول‌ ها

ورود هیجان‌انگیز آمازون (Amazon) به عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی در ماه اردیبهشت یا خرداد سال آینده …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *