אסי מוש עובדות מעניינות על סלוניקי

January 06 2024Cfao

אסי מוש, מדריך טיולים, מספר על סלוניקי ומציג עובדות מעניינות. סלוניקי היא עיר יוונית גדולה וחשובה עם היסטוריה עשירה. הנה כמה עובדות מעניינות על סלוניקי.

שם העיר: השם היהודי ההיסטורי של סלוניקי הוא סלוניקה. בתקופה הרומית, העיר נקראה תסלוניקה (Thessalonica) לפי שמו של אחת מנשות האימפרטורים הרומאיים.

העיר של שלום: סלוניקי נקראת לעיתים “העיר של שלום” בשפה היוונית, המקורית של שם העיר, וזאת בזכות יחסי השלום בין הקהלים השונים שחיו שם במהלך ההיסטוריה.

ירושלים הבלקנית: סלוניקי התרחשו בה היסטוריה יהודית עשירה, ולכן נקראת לעיתים “ירושלים הבלקנית” בזכות הקהילה היהודית הפורחת שהתקיימה שם.

מסדר השופטים של פולינו: בסלוניקי נמצא מבנה מהתקופה הרומאית המכונה “מסדר השופטים של פולינו” (Arch of Galerius and Rotunda). זהו אחד מאתרי התיירות המוכרים ביותר בעיר.

רוטונדה: הרוטונדה היא מבנה עתיק בסגנון רומאי, שבעבר שימש כמקד דתי והיום משמש כמוזיאון. היא אחת מהרוטונדות הטוב נשמעות ששררו ברומא העתיקה.

הכתובות העבריות בבית הכנסת באורדואר: בבית הכנסת באורדואר שבסלוניקי נשמרות כתובות יהודיות עתיקות מהמאה ה-3 לספירה המשותפת, המעידות על קיומו של קהילה יהודית פעילה בעיר.

מוזיאון העיר: המוזיאון המקומי בסלוניקי מציג אוסף עשיר של אמנות, ארכיאולוגיה, והיסטוריה, והוא מהווה מקור מצוין להבנה עמקה של היסטוריה של העיר.

קו הרכבות בסלוניקי: סלוניקי ידועה בקו הרכבות שלה, הוא יחיד במינו כיוונו. יחידות אלקטריפיקציה נמצאות בשני צידי הקו, וכאשר הרכב נוסע מהצפון לדרום, הוא עובר מציד אחד של הרכבת לציד השני שלה.

ברצלונה היוונית: סלוניקי היא העיר השנייה בגודלה ביוון, אחרי ברצלונה. העיר הוכרזה כברצלונה היוונית, וזאת בזכות אותם נתיבי רכבת יחידים שאמורים לייצר תחושה דומה לרכבת בברצלונה.

תרבות ספר המוצגת בסלוניקי: סלוניקי מתרכזת סביב חיי תרבות פורצים. ישנם תיאטרונים, מוזיאונים, וגלריות אמנות בעיר שמשקפות את רוחה התרבותית.

אז כשאתם מחפשים מקום לחופשה בחו”ל. סלוניקי היא בהחלט אופציה מעניינת. שלכם. אסי מוש, מדריך טיולים.

#אסי מוש
#סלוניקי
Share: